I Instituttet for Sundhed & Trivsel arbejder vi med helhed, mening og sammenhæng, både for det enkelte menneske, i teams og i hele organisationen. 
Dette gør vi gennem kurser og uddannelser, og konsulentarbejde for ledelse/organisationer. 

 

Vi har gennem 25 år arbejdet med mennesker, og i de sidste 7 år har vi uddannede nogle af de bedste ledere og coaches og senest også psykoterapeuter.
Som institutledere har vi afhold kurser og workshops både i indland og udland. Fælles for alle vores kurser er, at det er "Det personlige lederskab" som udvikles gennem indsigt, bevidsthed, nærhed og ikke mindst ansvarlighed. 

 

I Instituttet for Sundhed og Trivsel skaber vi den nødvendige bevidsthed, der giver den nødvendige forståelse, som udløser den nødvendige handling.
Dette gør vi ved at arbejde på 3 niveauer; ledelsesmæssigt, i teams og med den enkelte medarbejder.
Samlet udgøre dette en helhed, og det er når alle er med, og har forståelse for hvorfor er jeg her, og hvad er mit/vores bidrag, hvad er vores eksistensberettigelse, og hvordan skaber vi mening og trivsel både for den enkelte og for helheden samlet.  

3 nøgleord er; Kommitment - Mening – Sammenhæng. Når disse faktorer er på plads i en organisation, så er organisationen blevet 40% mere effektiv; uden stress, uden bøvl og modstand.
Dermed er alle engagerede og alle ved, hvad de skal bidrage med, og alle ved hvorfor de går på arbejde og endelig, hvortil organisationen ønsker at komme hen. 

 

Vi har gjort det til en kunst at arbejde med trivsel og engagement i organisationer, derfor har vi lavet en Trivselskoordinator uddannelse.
Vi mener, at enhver organisation over 10 medarbejder har brug for en trivselskoordinator. Denne person kan tage det nødvendige ansvar for et sundt og stærkt arbejdsmiljø, og være skaber af en positiv meningsfuld arbejdeskultur. 
 

”Hvad er jagten på overskud værd, hvis det er på bekostning af den menneskelige trivsel?
Og når vi ved at stressede mennesker ikke er effektive, men blot er hastighed uden bevidsthed, uden formå og mening, ja så er det måske på tide, at få kvalificerede en medarbejder,
til at varetage de menneskelige ressourcer.
 Især når vi ved, at arbejdsglæde og sammenhold kan skabe op til 60% bedre effektivitet, ja så det til en overset kapital, som overskrider hvad der er muligt økonomisk”. 

 

Samfundet står overfor så store markante forandringer både i virksomheder, nationalt og globalt, at vi er nødt til at tage hånd om menneskerne først, før det er muligt at skabe de nødvendige forandringer.
Vores konsulenter og de Trivselskoordinatorer vi uddanner, er rustede til at støtte og faciliteter disse processer samtidig med, at sørge for at alle er med, og at alle har den nødvendige forståelse for, hvad som skal ske, hvorfor og hvornår. 

”Forandring uden forankring i den følelsesmæssige og sociale bevidsthed og uden fælles kommitment, er ganske enkelt spild af ressourcer!”

 

  • Facebook
  • Instagram

Dr. Primes vej 2, 1854 Frederiksberg  -  Tlf: 26 84 10 84  -  CVR: 34693404

Privatlivspolitik

2020 All rights reserved